Oceń nas

Oceń nas!

Otwórz...

Jak sprzedawać rękodzieło? 

Gdy hobby przeradza się w pasję,

a ta staje się coraz ważniejszym elementem naszego życia, często pojawia się pytanie o to, czy da się połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć zarabiać na tym, co kochamy robić. Jeśli zajmujemy się rękodziełem, mam kilka legalnych sposobów sprzedawania swoich dzieł.

Jeszcze jakiś czas temu, by legalnie sprzedawać rękodzieło niezbędne było założenie firmy. W 2018 roku zmieniły się jednak przepisy, które umożliwiają sprzedaż bez konieczności rejestrowania działalności, pod warunkiem, że przychody z tego źródła nie przekroczą 50% minimalnego wynagrodzenia.
Jeśli jednak nasz biznes rozwinie się, konieczne stanie się założenie działalności gospodarczej.

Gdzie sprzedawać rękodzieło?

Możliwości jest wiele. Na pewno najszybszym, najprostszym i najtańszym będzie sprzedaż przez Internet. Do wyboru mamy kilka opcji, w zależności od tego, jakimi zasobami dysponujemy.
Po pierwsze, możemy założyć pełnoprawny SKLEP INTERNETOWY. Warto wtedy zainwestować we własną, oryginalną domenę, która może stać się naszą marką. Oprócz domeny potrzebne nam będzie miejsce na serwerze oraz szablon sklepu. Znalezienie firm, które sprzedają obie te usługi nie będzie trudne. Własny sklep internetowy to wiele korzyści, bo buduje wiarygodność, profesjonalny wizerunek i, jak już było mówione, markę artysty.
Drugim rozwiązaniem są popularne serwisy aukcyjne, np. Allegro. Wystawianie tam swoich dzieł nie nastręcza problemów, ale należy pamiętać, że platforma sprzedażowa podbiera prowizję od każdej transakcji. Mimo tego, jest to bardzo wygodna opcja dla tych, którzy nie mają aż tylu dzieł do sprzedaży, by zakładanie własnego sklepu miało finansowy sens. W Internecie funkcjonują również wyspecjalizowane platformy – galeria, które zajmują się sprzedażą jedynie dzieł sztuki i rękodzieła.
Trzecim narzędziem, jakie można wykorzystać jest Facebook. Popularna platforma social media uruchomiła jakiś czas temu usługę Marketplace, na której można założyć i prowadzić swój sklep.
Oczywiście, jeśli ktoś myśli poważnie o handlowaniu rękodziełem, może rozważyć założenie sklepu stacjonarnego, ale wiąże się to z o wiele większymi kosztami niż handel w Sieci. Warto więc znaleźć sobie kogoś, kto mógłby partycypować w kosztach. Może jakiś inny lokalny artysta także szuka lokalu?
W grę wchodzi także zainwestowanie w stoisko, samochód i branie udziału w festynach, kiermaszach, jarmarkach i targach.
W praktyce najlepiej jest łączyć kilka kanałów, np. stoisko kiermaszowe i sklep internetowy. W ten sposób zwiększymy swoje szanse na dotarcie do klientów.

Samodoskonalenie

Kursy, szkolenia, wolontariat, jak się przebranżowić, jak się zmobilizować do działania?

Poza pracą

Prawo konsumenta, zarządzanie domowym budżetem, zdrowe życie.